Görüneni iki veya üç boyutlu aktarmak bir hedef değil. Ancak formun neden biçim aldığını ve biçim alışındaki etmenleri analiz ederek bir sonraki aşamaya geçebiliriz. Bu hususta ana unsurumuz olan temel geometrik formlar, yaptığımız işlemi gerçekleştirmede birer araç olarak ele alınacak; geleneksel yöntemlerle çalışırken teknolojik olanaklardan maksimum doğrultuda yararlanılarak ilerlenecektir.
Bir yaprağın döngüsünü bozan, ona yeni anlamlar, işlevler, fikirler, düşünceler katanlarız. Dünyanın ilk tasarımcısı olarak ki Homo Sapienslerden örnek vermek gerekse de pek çok canlı da buna girmektedir. Bir nesneyi şekil değiştirme, yeniden kullanma, ona yeni anlamlar kazandırma, fikir ekleme, daha da önemlisi bir ihtiyacı karşılamak için yapılan eylemlerdir. İnsanlarda bir taşı sivrilterek başlamışlardır, diğer canlılardan egemen olma çabasına. Veyahut bir oyuntu olan boşluğu barınma alanı olarak kullanmaya başlamışlardır, bunlar benzerdir.
İlk olarak yapay zekayı, zihinlerimizde tanımladığımız şekle bakacak olursak insan benzeri bilişsel yetilere sahip ve bu yetileri ile hayatımızı kolaylaştıran bilgisayarlar olarak genel bir kanıya varmaktayız ki işin içerisine sanat kavramını kattığımızda kafamızdaki bu tanım bir miktar yetersiz kalmaktadır. Günümüzde sanat dünyası ve ana akımdaki belli başlı taraflarca yapay zekâ üretimi sanata, çağdaş sanatın geldiği son nokta şeklinde yaklaşılsa da bu özerk eserleri veya deneyimleri tanımlamak için biraz daha ortalığı alt üst etmek gerekecektir.
Moda, insanların ve markaların kendilerini ifade etmesini sağlayan en doğrusal sistemlerden biridir. Dijital moda bu sistemi yeni bir ortama taşıyor. Metaverse’in artan popülaritesi ile dijital moda endüstrisi, hem büyük lüks markaları hem de perakende tüketicileri içeren küresel bir imparatorluğa dönüşüyor. Nasıl mı? Blockchain teknolojisi, para birimimizden internet etkileşimlerine kadar her şeyi dönüştürmeye başladı bile.
Dijital sanatın yaratılması yeni bir şey değil, ancak yapay zekadaki gelişmeler artık her türlü medyanın fazla insan girdisi olmadan yaratılabileceği yeni bir ortam yarattı. Eylül 2022’de Jason M. Allen adında bir sanatçı, “Théâtre d’Opéra Spatial” adlı eseriyle Colorado Eyalet Fuarı’nın dijital sanatlar kategorisini kazandı ve bu, sanatın doğası ve yapay zeka eserlerinin geçerliliği hakkında şiddetli tartışmalara yol açtı.
Son yıllarda iyice kendini geliştiren dijital dünya, bir çok kişi tarafından takdir edilirken aynı zamanda yoğun eleştiri altında da kalabiliyor. Peki teknolojinin ilerleyip gelişmesi nasıl kötü bir şey olur ve nasıl insanların ilgisini çekmez diye düşündürüyor. Bu konuyu incelemeye Metaverse dünyasından başlayabiliriz. Metaverse dijital dünyanın düz bir içerikten gerçekten yaşıyacağımız deneyimlere dönüşmesi olarak tanımlanabilir.
Tasarımcı olmak için, tasarım ve üretim konularında yeterli bilgiye sahip olmanız gerekir. Bunun için, endüstriyel tasarım veya benzer bir alanda bir lisans eğitimi alabilirsiniz. Eğitiminiz sırasında, tasarım yazılımlarını kullanmayı, üretim tekniklerini öğrenmeyi ve tasarım düşünce sürecini anlamayı öğrenebilirsiniz. Ayrıca, portföy oluşturarak, tasarım yeteneklerinizi ve çalışmalarınızı sergileyebilirsiniz. Bu, potansiyel işverenlerinizin sizi değerlendirmesi için işe alım sırasında yardımcı olabilir.
Piyon Dergi ekibinden sevgiyle…